maandag 4 oktober 2010

Branding is sterker dan sales

Branding is sterker dan sales

De meeste koopbeslissingen zijn gebaseerd op vertrouwen, emoties en percepties die een
bepaalde naam of een bepaald product bij mensen creëren. Dit heeft met branding te maken. Een brand (merk) bestaat uit de verwachtingen, het beeld en de perceptie die het creëert in het hoofd van anderen wanneer zij een naam, product of logo zien of horen. Het gaat om het beïnvloeden van anderen door middel van het creëren van een brandidentiteit welke bepaalde percepties en gevoelens in associatie brengt met de identiteit. Branding is erg belangrijk geworden, wat geïllustreerd kan worden door het feit dat we iedere dag aan duizenden brandberichten worden blootgesteld en dat mensen bereid zijn veel hogere prijzen te betalen voor een brand dat men kent en vertrouwt, vergeleken met brands waarmee men niet bekend is. Branding is doeltreffender dan marketing en sales bij elkaar. Marketing heeft betrekking op presenteren. Sales is anderen op basis van je vaardigheden overtuigen. Branding is beïnvloeden van anderen op basis van een sterke brand identiteit. Met branding creëer je vertrouwen en een emotionele connectie.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten